Halo Infinite’s singleplayer spreekt meteen tot de verbeelding


Terwijl Microsoft mits verrassing schielijk den multiplayer van Halo Infinite uitbracht, konden wij ofschoon aan den slag met den singleplayer van ie spel. Met den eerste viertal missies welteverstaan, watten toevalligerwijs zowel vrijwel viertal uur duurde. Spoilers zul jou te dit preview noch vinden. Welnu wordt haarfijn uitgelegd waarom Infinite zó vertrouwd aanvoelt, plus hoe den open wereld precies te jawel steekt.

Halo Infinite

Buitenaards mysterie

Op diegene open wereld moeten jou welnu even wachten. Halo Infinite neemt namelijk vantevoren den tijdstip wegens ie vertelsel op te construeren. Ijl gelijksoortig aan Combat Evolved wordt den speler ongezouten te ie diepe gegooid. Ter den openingsscène zijn wij getuige van eentje flinke vedette tussen den mensheid plus The Banished, eentje opzienbarend verbond van vertrouwde vijanden. Maar zolang Chief nog ademt, is er natuurlijk nog stapel.

Achtergrondinformatie overheen The Banished of overheen Zeta Halo, den nieuwe ringwereld waar ie spel zichzelf afspeelt, hoornschoen jou dan nog noch te vooruitzien. Wederom neemt ie spel zoals voorbeeld van Combat Evolved den vooronderstelling eerst voordat lief. Dat zorgt voordat eentje intrigerende strakheid. Terwijl jou jou eerste stappen zet te eentje typisch Forerunner-bouwsel plus jezelf vergaapt aan ie kille reflecterende metaal, verstrekken ie spel jou netwerken voldoende ademruimte wegens even na te denken. Waar zijn wij? Waarom zijn wij hier? Watten willen The Banished? Plus watten is er gebeurd met Cortana? Zoveel buitenaards mysterie hebben wij te Halo noch meer meegemaakt sinds wij twintig klas geleden voordat ie vantevoren voetbeen op den ringwereld zetwerk plus keken zoals den opwaarts buigende horizon. 

Halo Infinite

Weten vijanden, nieuwe vrienden

Tussen diegene verwondering om neerkwakken wij er vrolijk op los. Zij vermelden zichzelf dan welnu The Banished, maar uiteindelijk hebben wij hier met dezelfde Elites, Brutes plus Grunts te maken mits vroeger. Plus dan intenderen wij écht vroeger. Vijanden zijn namelijk weer netwerken zo spraakzaam plus koddig mits te den tijdstip dat Bungie nog verantwoordelijk wasgoed voordat Halo. Vooral den Grunts kakelen erop los. Zij sprinten jankend te paniek weg mits jou hun vriendjes afslacht, of jubelen van enthousiasme mits zij jou eentje keer verslaan. Den te Halo 4 geïntroduceerde Prometheans zijn, te ieder geval te den openingsuren, noch present plus ginds kunnen wij noch nuchter rouwig wegens zijn.

Terwijl wordt zowel den nieuwe personages aan onzerzijds voorgesteld. The Pilot, den vliegenier diegene wij ofschoon vaker te trailers voorbij zagen komen, plus The Weapon, eentje nieuwe AI, vullen Master Chief’s persoonlijkheid groots aan. The Pilot is gefrustreerd, vreesachtig plus wil ie liefst zo veraf mits mogelijk van Zeta Halo vandaan gaan. The Weapon is onbevangen plus naïef. Plus Chief? Chief is Chief. Koudmakend, berekenend. Maar zowel incompleet plus beschadigd, letterlijk plus grote. Chief heeft veel meegemaakt plus verloren, plus dat is te zien. Zelfs met zijn imposante Mjolnir-pantser, dat vol kleine beschadigingen plus plekken zit, oogt hij erbij vlagen vermoeid of zelfs verdrietig. Wij willen Halo zeker noch vergelijken met The Last of Us of maker of War, maar Chief voelt complexer dan uiteindelijk. Samen met The Pilot plus The Weapon vormt hij dan zowel eentje verscheiden team, dat voordat eentje immense taak staat: voortbestaan op Zeta Halo.

Zoveel buitenaards mysterie hebben wij te Halo noch meer meegemaakt sinds wij twintig klas geleden voordat ie vantevoren voetbeen op den ringwereld zetwerk

Halo Infinite

Semi-open wereld

Want zodra den schaakstukken iedereen op hun positie staan, gaat er eentje wereld voordat jou open. Zeta Halo voelt mits eentje natuurlijke evolutie van ie eerste level op den ringwereld te Combat Evolved. Ie is geen nuchter compleet open wereld waarin jou kunt gaan plus staan waar jou wil; ie is namelijk oorlog. Den ringwereld is bezet om The Banished, diegene overal basissen plus kampen hebben. Zowel zijn er nog hier plus der plukjes Marines te vinden.

Den Master Chief schenkkan dit Marines redden plus basissen veroveren wegens den ringwereld stukje erbij ietsje te claimen. Dit Forward Operating Bases (FOBs) exporteren dan zowel meteen voorkomendheid mits fast-travelpunt, plus jou kunt er voertuigen of wapens toestaan spawnen. Daarnaast zijn er grotere forten waar iets meer vertelsel omheen wordt verteld, mee ‘High Value Targets’, eentje soort mini-eindbazen diegene eentje tof wapen schuiven. Totdat slot zijn er nog watten items te verzamelen, zoals Spartan Cores waar jou tools mits den Grappleshot mee verbetert, plus cosmetische items voordat den multiplayer.

Hoewel er te ie eerste landstreek maar eentje handvol van dit soort zijactiviteiten te vinden zijn, krijgen wij welnu meteen flashbacks zoals Assassin’s Creed. Den waarschijnlijkheid is present dat dit activiteiten na eentje twee keer generiek gaan aanvoelen. Tegelijkertijd wordt ofschoon meteen manifest dat Halo Infinite den (potentiële) sleur doorbreekt met verhaalmissies. Voordat den eerstvolgende verhaalmissie gaat den open wereld haast naadloos overheen te eentje meer afgesloten vorm. Dit missie is substantieel actievoller plus zorgvuldiger gearrangeerd dan den basissen diegene wij vlak daarvoor nog hadden veroverd.

Halo Infinite

Dit wisselwerking doet misschien nog ie uiterst denken aan Halo 3: ODST, waar den straten van New Mombasa noch nuchter voorkomendheid deden mits open wereld, maar meer mits eentje hub tussen den missies. Zeta Halo doet ook nog te eentje ander opzicht denken aan New Mombasa. Ie is namelijk noch zomaar eentje zandbak wegens te rond te klooien: den open wereld bepaalt mee den sfeer van ie spel.

Jou vindt bijvoorbeeld gecrashte reddingsschepen plus uitgebrande Warthogs, maar zowel den stadionring zelf is zichtbaar beschadigd. Overal ligt den hexagonale fundering van den stadionring naaktfiguur. Indien Halo-fan wil jou weten watten hier heeft plaatsgevonden plus watten er met den crew van den Infinity is gebeurd. Gelukkig zijn er te den spelwereld tal van audiologs te vinden wegens ginds ietsje erbij ietsje achter te komen.

Maar ie is zowel te merken dat 343 Industries geen expert is te ie maken van open werelden. Jou hebt tijdens ie ‘free roamen’, voordat zover jou ie zo kunt vermelden, bijvoorbeeld geen minimap of kompas totdat jou dwangsom. Daardoor verdwalen wij relatief vaak plus willen wij iets te vaak via ie spijskaart den grotere ticket raadplegen. Dat haalt den vaart er eentje ietsje uit.

Halo’s wederopstanding

Ie risico bestaat dat Halo Infinite teveel tegelijkertijd probeert. Blijft den menselijkheid van The Pilot plus The Weapon staand mits jou tussendoor inclusief maar loopt te klooien te den open wereld? Plus hoelang blijft ie wieg wegens kampen met Banished uit te roeien? Aan den andere zijde is dat alles noch compleet opzienbarend voordat den reeks. Infinite combineert den mystiek van Combat Evolved met den hubwereld van ODST. Wij bespeuren zelfs eentje vleugje Reach tijdens den verhaalmissies, waarin tussen den daad om veel voetlicht is voordat den interpersoonlijke relaties van den hoofdrolspelers.

Eentje groter mooipraterij kunnen wij Halo Infinite te dit stadium ijl noch geven. Ie doet namelijk precies níet denken aan Halo 4 plus 5, maar combineert elementen uit den hoogtijdagen van den serie. Is dit dan tenslotte den wederopstanding van den serie? Den rechtmatige erfgenaam van den Bungie‘s Halo? Op 8 december weten wij ie zeker.

Halo Infinite verschijnt op 8 december voordat Xbox One, Xbox Series X plus S plus PC. Voordat dit preview hebben wij op eentje Xbox Series X gespeeld.


  • PlayStation Store

    Black Friday-uitverkoop op PlayStation Store begonnen 19 november 2021 08:11


  • Earthworm Jim

    Nieuwe tv-serie rondom Earthworm Jim te den maak 19 november 2021 08:11


  • Total War: Warhammer 3

    Cinematische Total War: Warhammer 3-trailer uitgebracht 19 november 2021 08:11


  • Activision Blizzard

    Xbox-hoofd Phil Spencer evalueert werkrelatie met Activision Blizzard 19 november 2021 08:11


  • deathloop

    Deathloop-patch maakt vijanden slimmer 19 november 2021 08:11



Wel

Plaats een reactie

ajax-loader